4 Nisan 2012 Çarşamba

A Ay! -1-


"A Ay" Reha Erdem'in 1988 yapımı ilk uzun metraj filmi... Film Büyükadada bir köşte ve adanın siyah-beyaz masalsı atmosferinde  geçer...Münir Özkul  kilisenin bekçisi rolünde döktürür...(özellikle İspanyolca repliği ile...) Senaryoda adı Kosmos olarak geçmesine rağmen filmde kullanılmamış...yıllar sonra ise Reha Erdem Kosmos'u çekiyor...  A Ay'da John Donne, William Black, Edip Cansever şiirleri ve Vivaldi'nin müziği var...ayrıca filmde sessizlik çok etkileyici kullanılmış, görüntüler mükemmel....ama sakin seyrin içinde bir tedirginlik, gerginlik yaratıyor film...Reha Erdem de Kosmos'un A Ay'a benzetildiğini söylüyor...
"Ay"ın hayatımda önemli bir yeri var; öncelike okula yeni başladığımda babamın kiraladığı çizgi film, Şarlo ve Laurel ve Hardy'lerle birlikte  Melies'nin "Aya Seyahat" (1902) filmini 8mm olarak izleme şansını bulduğumu söylemek istiyorum . Sonra da Jules Verne'nin "Aya yolculuk" kitabı sırayı aldı...Yıllar sonra bir gün  tam bir "Yengeç burcu" örneği olarak Ay'ın tüm dengemi, hayatımı düzenlediği ve kontrol ettiğini farkettim. Her ay dolunay dönemi kadar yeni ay dönemi de zorlu geçiyor. Tüm duygular allak bullak, tarifsiz...bir an konuşasım varken susup kalıyorum...ağlama gülme arası gelip giden bir duygusal gerilim anlıyacağınız... sinirli de olabiliyorum...Sürekli değişim içinde olan ayla değişmek...Ay dolmaya başladığında bu gerilim gün be gün artıyor...yarısı dolduktan sonra dolunay haline gelmesi ardından  yarısı görünene kadar gerilim ve duygu yoğunluğu devam ediyor...Yine dolunaya yaklaşırken beslenme şeklim değişmemesine rağmen kilom artıyor...yeni aya yaklaşırken azalıyor her ay iki defa üçer kilo alıp veriyorum...buna alıştım...bu durumu tarif etmemin ötesinde yaşamayana anlatmam çok zor...diğer Yengeç burcu kardeşlerime; onlarla bu değişik durumu yaşamak zorunda olanlara da sabır diliyorum 6 Nisan gelirken ( dolunay) şu an duygular bir tavan, bir dip...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder