20 Temmuz 2012 Cuma

"uzun bir gölge"

çok uzun zaman önce
tüm çizgiler
eğrilmeden 
"henüz vakit var"dı...
"yüreğim dalında" 
çiçeğim burnumda iken
henüz...
her şeyin başında
insanlık 
umutlar vardı
kardeşlik...
fikirler özgür
bilekler Nazım
yürekler Orhan
"cep de cepken de delikti  be kardeşlik!"
"olsun varsın" dedik!
bir gün bir işim oldu sonunda
"yuvarlağın köşeleri"ni düzeltme işini
Özdemir abi vermişti! 
"aşka düşmezsen kalabalığa karışırsın, ezilirsin 
Sersem sersem bakınıp durma bir yol seç" demişti ya! 
ona uydum aşık oldum
gizlemeyeceğim adı  "Lavinya"...


sırf o istedi diye yalanlar bile söyledim!
"elimizden kimse tutmadı
başka bir yalnızlıkta boğulduk"
"ölüm gibi birşeydi 
ama kimse ölmedi"
haklıymışsın
Atilla abi...
"yorgun değilim
ne geçmişten, ne şimdiden, ne de gelecekten;
bir yanlızlığım vardı, gittikçe aştım" 
şiirlerinle Özdemir abi
"bir devrimciyi haklı kılan
biraz da acılarmış unutma" dedin unutmadım
inandım ama devrim yapamadım
öğrendiklerim
hayattan çok sizden...
"her şey şiirmiş, çağrısı aşkın
bahar toprağından yükselen tütsü
umut ve acı, başlayan ve biten,
yağmurun ve akıp giden hayatın türküsüymüş"
sağol artık öğrendim
Ataol abi!
Eskiden gölge iken
şimdi  
"uzun bir gölge"yim!..

Not:Şiirleri, düşünceleri arasına girip her defasında aydınlanarak çıktığım,benim için her zaman aynı değeri taşıyacak ustalarıma:Nazım Hikmet,Orhan Veli, Özdemir Asaf, Atilla İlhan, Özdemir İnce,Ataol Behramoğlu'na saygılar! 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder