13 Temmuz 2012 Cuma

tütün ve mamulleri

  




Dünyadaki "Antiduman" akımını göz önüne alarak sigaraya neden ve nasıl başladığımı düşündüm; çok da makul bir neden bulamadım!..lise yılları işte...bilirsiniz!



Zararlarını tartışmaya gerek yok...bu gün biraz farklı bakalım istiyorum olaya...Sigara içinlere  "müptezel" kelimesini yakıştıranlar var;  (Saygınlığını yitirmiş...Çokluğundan dolayı değerini yitiren, değersiz anlamında)...biz sigara içenler ikinci sınıf vatandaş oluyoruz!..itiraf ediyorum'"müptela" kelimesi yerine bağımlı kelimesini tercih edenlerdenim... iki üç defa bırakmayı denedim...en fazla üç ay bıraktım...sonra aynen devam...pipo kullandım, tütün aldım kendi sigaramı kendim sardım,arada bir "Cigarello"falan...paketlerin üzerindeki uyarılar, fotoğraflara rağmen istikrarlı biçimde içtiğim "Camel" den vazgeçemedim!..

Sinema filmlerinde, görselliği tamamlayan , estetik bir unsur gibi kullanılır sigara...bağımlılık sorunu kadar çekim yapanlar için de "devamlılık" sorunu yaratabilir...sert adam sürekli sigara içer...tutuşu, içişi onun kişiliğini bütünler...görsel açıdan duman ise kadrajın içinde boş alanları doldurur...hareketsiz sabit planlarda hareket yaratır, ters ışıkta siluetleri ve ışık hüzmelerini vermek için , kısacası dramatik ve estetik bir görüntü için tercih edilir...yine filmlerde seviştikten sonra sigara yakılır" orgazm sigarası"...sinema ikonlarının olduğu kadar ne zaman ne yapacağını kestiremediğiniz tiplerin de elinde bir sigara görebiliriz filmlerde...kovboylar da sağlam içicidir...Yıllar önce çizgi karakter "Red Kit"in yanında taşıdığı tütün kesesi ve sarıp içtiği sigara birden yok oldu..onun yerini kuru bir ot aldı...tv de küfür ve benzeri uygunsuz kelimeler "bib"lenir gibi sigara "blur"landı, "piksel"lendi", "mozaik"lendi, "çiçek"lenmeye başladı..."sigara her nefeste size zarar veriyor" sağlık bakanlığı sigara bıraktırma hattı 171 reklamları, kapalı alanlardaki yasaklar, her gün telefonla tacizler...telefonun diğer ucunda mesaj veren "kayıt ses"e cevap veriyorum..."bırakamıyor değilim ...bırakmıyorum ama az içiyorum"!








Pipo her ortamda içemeseniz de, uğraşlı olsa da keyifli...ama bir yaktınızmı 20,30 dk.nız olması lazım! Oysa şimdi yazıma ara verip 3 dk.lık bir sürede bir sigara içeceğim. Mahallenin dükkansız-sabit yeşillikçisi seyyar arabası hep aynı yerde park etmiş)"Dayı"çok sigara içtiği için masrafı azaltma adına basit bir pipo, bir de açık tütün almış;öyle takılıyor...yeşil salata, taze soğan ve maydanozlarını seyrederken tüttürüyor!..Sherlock Holmes'u elinde büyüteçi, bir de piposu olmadan düşünmek mümkün mü?!..belleğimize öyle kazınmış...



   
Puro dedin mi; Küba gelir akla Castro ve Che...el yapımı bu puroların "bakire kızların bacaklarında sarıldığı" gibi bir efsane de var!Bunu"Puro Hakkında Her Şey" adlı kitabında Vedat Özdan şöyle cevaplamış: "Puroyu bacakta sarmak hem teknik olarak imkansız hem de yüzeyi düz bir masada yapması daha kolay. Puro yapımında en az dört tür tütün yaprağı kullanılır. Kadınlar da bacaklarının üstüne bir örtü serip bunları orada kümeler. Bu efsaneyi tütün yapraklarının işlendiği yeri "Stripping House" gezen Hollandalı bir gazetecinin çıkardığı söylenir. Gazeteci bu yerin isminden de esinlenerek kendince bir fantezi yaratmış olabilir!".. Churchill ve Hitchcock gibi  Sezen Aksu'da puro içenlerdenmiş! Puro içenler genellikle İktidar ve güç sahibi olarak değerlendirilse de sigara ve türevleri mantık olarak böyle bir şeyin göstergesi olamaz diye düşünüyordum... ama "iyi bir puro" fiyatına bakalım belli olur dedim: 65 dolar ile 1150 dolar arasında!..1150 dolar olan tek bir puro sınırlı sayıda üretilen, 15 yıl eskitilen "Gurkha Black Dragon"muş!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder