28 Şubat 2012 Salı

ansiklopedi

Dün "Kitap" demiştim...bu gün ansiklopedi...Hepimiz yaşar, biriktirir, öğreniriz...her gün, yaşanan her yeni şey ile sayfaları artan bir kitaba dönüşürüz..bazen biri sizden bir sayfa çevirir, okur ve bir şeyler öğrenir bazen de siz başkasının sayfalarını çevirirsiniz; ileri ya da geri ...hayat zaman ile birlikte sayfaları doldurarak sadece  ileriye doğru çevirendir...o aslında bir ansiklopedidir...biz hayatımızın sonuna kadar ya o ansiklopedinin bir fasikülü olmayı başarırız ya da (en az 49 sayfalık) bir kitap olarak kalırız.
Çocukluğumda, 70'li yılların başında, televizyon yeni yeni girmeye başlamıştı dünyama ... "Yaşayan Dünya" ve "Kaptan Cousteau"nun belgeselleriyle büyüdüm . David Attenborough'un dünyayı dolaşıp bize gösterdikleri, anlattıklarını kayıt ederdim hafızama...Callipso ile okyanusları dolaşır, maceradan bilgiye koşardım...belgesellerin dışında kalan zamanlarda ansiklopedilerin sayfaları arasında kaybolduğumu hatırlıyorum...ödev yapmaz, ansiklopedi okurdum...bir gün kendi "Doğa Ansiklopedimi" yazmaya karar verdim...önce tüm ansiklopedileri tarayacak, "a" harfinden başlayarak tüm canlıları; hayvanları, böcekleri listeleyecek, fotoğraf ya da çizimlerine bakarak da çizip boyayacaktım...proje sözlükten öteye gidemedi...ama daha iyisini yaptım; bir kaç belgeselcik çekmeyi başardım bir 20 yıl sonra...
Hayat Mecmuaları, Doğan Kardeş Dergisi ile başlayan serüven, Hürriyet Gazetesinin Kitapları, Günaydın Gazetesinin kuponlarıyla aldığım Uzay Ansiklopedisi, Fen ve Tabiat Ansiklopedisi... Meydan Larousse, Milliyet Çocuk Dergisi, Cumhuriyet Ansiklopedisi, Britannica, 20 yy. Ansiklopedisi,  BilimTeknik Dergisi , Görsel Bilim Teknik Ansiklopedisi, Görsel 20 yüzyıl Ansiklopedisiyle devam etti...Tv kanalları arttı, belgeseller arttı, gazeteler ansiklopedi ve kitap vermeye devam etti...biz de kupon toplamaya...
bu gün hala hepsini saklıyorum...ve her geçen gün daha da aydınlanıyorum... bir sayfa daha artıyorum!
    ...Şimdiki nesil okumaktan çok yazmayı seviyor!  
                                                     
Fotoğraflar: Cüneyt Gök-Galataperform-2010, Alanya-2010, Yedikule-2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder