17 Eylül 2012 Pazartesi

bir suçlu gibi kaçmadan



İnsanları fotoğraflamak neden zorlaştı?..Fotoğraf makinesi bir saldırı aracı, bir silahtır aslında; "shooting" fiili fotoğraf çekmek için de , ateş etmek, avlanmak için de kullanılır... Kimsenin bir başkasının hayatına müdahele etmesine tahammülü kalmamış...bu yüzden insanlara fazla yaklaşamıyorsunuz daha çarpıcı fotoğraflar için...müdahele fotoğraf ile olur mu? "Özel"ine girince evet...ama sokaklar hepimizin ve sokaklar özgür, sokaktaki insan özgür olmalı! Aksaray'da mızıka satıcısı...binaların arasından yükselen güneşin tatlı ılıklığında bir parça çalıyor arkadaki caddenin trafik gürültülerine aldırmadan...o sakin ben sakin...öğle de olmalı! yoldan gelip geçenler için minik  dinleti "o" fotoğraf ile benim için hep devam edecek...
Küçükkuyu'da ayakkabı tamircisi...90 yaş garanti!..hava güzel olunca kim dükkanda oturmak, kapalı yerde çalışmak ister ki!..yalnız biraz aksi..."ne lüzumu var çekme!" dedikten sonra eli-kolu hareketlendi...yerinden doğrulup neredeyse kovalayacaktı...kovalama deyince; fotoğraf  tutkusu yüzünden çok kovalandım. Tırpanla, sopayla...kaldırım kenarından taş söküp atan oldu, sandalye fırlatan, köpeğini üzerime salan, makineyi almak isteyen...hep tabana kuvvet kaçtım, çatışmanın, kavgaların, yangının ortasında kaldım, olmayacak yerlere, yasak bölgelere girdim...alçak süründüm, yüksek atladım, düz duvarlara tırmandım...Şimdi kovalasalar kaçar mıyım bilmiyorum bir suçlu gibi?

2 yorum: