28 Ocak 2015 Çarşamba

"Echoes"

"Echoes" -Pink Floyd
Müzik:Wright, Gilmour, Waters, Mason-
Vokaller:Gilmour and Wright
Süre:23:29


Progresif ve phsychedelic rock denince akla gelen ilk grup çocukluğumdan ergenliğime, oradan da bugünüme kadar beni sayısız yolculuğa çıkarmış Pink Floyd... 1971 TARİHLİ "Meddle" albümünün B yüzünde yer alan 23:29 dk. lık bu muhteşem çalışma da her zaman yolculuğa çıkartmaya hazır bekliyor! 
Albüm kapağı,
diğer albümlerinde de çalıştıkları
 Storm Thorgerson tarafından yaratılmış... 

Thorgerson ilk olarak bir "babun anüsü" fikrini getirse de grup elemanlarıyla da konuşarak suyun altındaki bir "kulak" çekmiş....
Meddle'in anlamı burnunu sokmak, karışmak...Ses efektlerin daha da dikkat çekmeye başladığı bu  albümleri, grup tarafından da grupça çalıştıkları ilk albüm olarak görülür... Albüm İngiltere listelerinde 3 numaraya kadar çıkmış... Bir sonraki yayında Storm Thorgerson'un çalışmalarına yer vereceğim!
 

Yukarıda havada asılı duruyor albatros 
Ve yuvarlanan dalgaların derinliklerinde 
Mercan kayaların labirentlerinde 
Uzak bir zamanın yankısı 
Kumsala vuruyor ağlamaklı 

Ve her şey yeşil ve denizin altında 

Ve kimse göstermedi bize karayı 
Ve kimse bilmiyordu nerede ya da neden olduğunu 
Fakat bir şey kıpır kıpırdı ve birşey çabalıyor 
Ve başlıyordu ışığa doğru tırmanmaya 

Sokaktan geçen yabancılar 
Rastlantıyla karşılaşır iki ayrı bakış 
Ve ben 'sen'im ve gördüğüm şey ise 'ben' 
Ve elinden tutuyorum senin 
Ve yol gösteriyorum karada 
Ve yardım ediyorsun bana daha iyi anlayabilmem için 

Ve kimse seslenmiyor bize ilerlememiz için 
Ve kimse kapatmaya zorlamıyor gözlerimizi 
Ve kimse konuşmuyor ve kimse çabalamıyor 
Ve kimse uçmuyor güneşin etrafında 

Her sabah açılan gözlerimin önüne geliyorsun capcanlı 
Çağırarak ve kışkırtarak beni kaldırıyorsun 
Ve duvarımdaki pencereden 
İçeri akıyor güneş ışığın kanatlarında 
Sabahın bir milyon parlak elçisi 

Ve kimse ninniler söylemiyor bana 
Ve kimse yumdurmuyor gözlerimi 
Ve bende açıyorum pencerelerimi 
Ve bende sesleniyorum sana doğru gökyüzü boyunca...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder