30 Aralık 2014 Salı

"Eşik"

En son sergimde yaşadığım olaylardan sonra biraz küskündüm( aç parantez: bilenler biliyor!-kapa parantez)... sonra ne olduysa bir anda üstümdeki bu duyguyu atıp eski yılı uğurlarken hiç olmazsa bir şeyleri hayata geçirebilmiş, bir şeyler üretebilmiş olmak istedim... bunu görürsem yeni yılla birlikte daha çok şeyi gerçekleştirme isteği ve gayreti gelir dedim...Levreği tavada görürseniz bol bol balık tutar ve yer, leyleği havada görürseniz bol bol seyahat edersiniz düşüncesine benzer bir durum ya da yeni yıla girerken kapının önünde, evin eşiğinde "nar" kırmanın bereket getirmesi gibi!
Gelelim sergi içeriğine; sergi siyah beyaz fotoğraflardan oluşuyor ve yıllar önce karanlık odada filmi ve  kontrastlığı zorlayan banyolar yaptığımız, "agrandizör"de kart baskıları sırasında uyguladığımız gibi bir iki tekniği yıllar sonra "Photoshop"da uyguladım...
İşte bir iki örnek ve sergiyle ilgili bilgi yazısı... 





SERGİYE DEĞGİN
Yaşamın her alanında ve hayatlarımızda eşikler vardır… “Eşik”;  başlangıç yeri, başlangıç noktası ya da o noktanın yakınıdır… Özel bir etki verecek bir uyarının ya da bir imlemin olabilecek en küçük değeridir. Kimi zaman  hedeflerimiz için EŞİKLERİ aşmamız gerekir, kimi zaman da o değer aşıldığında bir takım olumsuzlukları da beraberinde getirir… Bir tepkinin başlamasında, ortaya çıkmasında etkili olan ruhsal, fizyolojik noktadır eşik… Acı eşiği, ağrı eşiği gibi eşikler dayanıklılığımızı, sınırlarımızı gösterir bize… Bir olayın olabilmesinden önce ulaşılan değer ya da seviyedir eşik…
Ve ışığın da bir eşiği vardır… Görme duyumunun gerçekleşmesi için mutlak surette ışık gerekir. Işığın az olduğu durumlarda belirsizleşir her şey; gözümüz adapte olmaya çalışır… Fazla olduğunda ise tüm detaylar kaybolur; gözümüz kamaşır… Seçiklik her iki durumda da bozulur… Görsel alanın farklı zonları arasındaki aşırı kontrasttan dolayı oluşan kamaşmayı hissettirmek (relatif kamaşma)isterken bu fotoğraflarda kontrastlığı kullandım,  kimi zaman IŞIĞIN EŞİĞİNİ zorladım… Kontrastlığı ve siyah beyazı tercih ettim. Siyah beyaz fotoğrafın rengi kontrastlıktır… Fotoğrafta renk ayrımı olmadan farklı elementleri göstermeniz kontrast olmadan imkansızdır. Fotoğraf siyah beyaz olduğunda zihin şekilleri eşleştirerek tanımlayacak renk bilgisini kaybeder. Bu da dokunun çok daha önemli hale gelmesine neden olur…

Eski “serigraf” baskılara, “fotogram”lara benzer bir etkiyi elde etmek için öncelikle kontrastlığı yüksek fotoğrafları seçtim ve Photoshop’da uyguladığım efektlerle bazı detayları yok ederken bazılarını öne çıkardım… Özellikle kullandığım “threshold”; “ışık eşiği”ni ayarlamama yardımcı olurken serginin de adı oldu: “EŞİK”…30 yılın içinden seçme fotoğraflar…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder