27 Aralık 2011 Salı

Şemsiye-1-

Şemsiye (ing.umbrella) sözcüğü Latince(umbra)"gölge"den gelmektedir. Yani amaç  öncelikle güneşten korunmak...sonradan yağmurdan da korunulabileceği geldi insanların aklına!

             Fotoğraf: Cüneyt Gök
Uzak Doğu´da MÖ 11.yy´da şemsiyeyi  sadece  politik ve dinsel hiyerarşinin tepesinde bulunan kişiler kullanabilirdi...


Korkuyorum

Yağmuru seviyorum diyorsun, 
yağmur yağınca şemsiyeni açıyorsun..
Güneşi seviyorum diyorsun, 
güneş açınca gölgeye kaçıyorsun…
Rüzgarı seviyorum diyorsun, 
rüzgar çıkınca pencereni kapatıyorsun…
İşte, bunun için korkuyorum; 
Beni de sevdiğini söylüyorsun…

          William Shakespeare

            Beykent Üniversitesi, Taksim Kampüsü, Sergi Hazırlığı...

İçerde, yani bir iç mekanda şemsiye açmak; abesle iştigal etmektir... Batıl itikatları olan kimileri de uğursuzluk olduğuna inanır. Kadınların eline erkeklerden çok yakışır ama yağmurda kadın şemsiyeyi erkeğin taşımasını bekler. Erkeklerde  de daha çok otoriter bir fonksiyonu vardır, baston gibi...Pardessü ile pek yakışır!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder