28 Kasım 2013 Perşembe

sağdan soldan hayat....


"çok memleketler gezdim
neler gördüm görmedim
şu kocaman dünyada
senin gibi görmedim
öyle bir yar istemem
istesem de istemem
güller bitti dilimde
nasıl diyeyim bilmem
estarabim estarabim
sağdan soldan estarabim
aom aom aom aom aom
ateş olmayan yerde
duman tütmezmiş derler
zaman zaman halini
bir görseler gülerler
böyle bir yar istemem
istesem de istemem
güller bitti dilimde
nasıl diyeyim bilmem
estarabim estarabim
sağdan soldan estarabim
aom aom aom aom aom"
1975 yılında "estarabim" dedi Erkin Baba!... kelime anlamı olarak bir şey ifade etmiyordu o yıllarda ESTARABİM...ama hala gizemini koruyarak kafamı karıştırmaya devam ediyor!
Erki̇n Koray, dinleyicinin bu kelimenin yerine istediği, anladığı başka bir kelime koymasını öğütlemiş... ben "hayat" kelimesini koyuyorum! 
 "Tarab" sevinç, şenlik anlamına geliyormuş ...bu kelime arapçada sevinçten gelen coşkunluk ve tepinme olunca açılımı da sağdan soldan"es-coş "gibi bir şey oluyor...ama şu"-im"i bir yere yapıştıramadım .
"İm" işaret, alamet olarak kullanılmış olabilir mi?!  Bir de tarab'ın farsça  rüzgar olduğu rivayeti var ama baktım o da "bad" mış...bazıları da Erkin Babanın anarşit ruhundan kaynaklı "düzen" anlamına geldiğini ve "sağdan soldan düzen müzen istemem" anlamında kullandığını söylüyor işte!  
Bir başka rivayete göre de esrar partilerinde genellikle sarılan esrarın karşılıklı iki uçtan elden ele dolaşırken ortada bir yerde aynı kişiye denk gelmesine deniyormuş "estasrabim". sağdan soldan yani...
"ab-ı tarab" da mesela "şarap" anlamında... neyse helal olsun diyorum Erkin Babaya...Şenay(o dönemlerin özgün şarkıcısı) da bu parçanın başarısı üzerine dört yıl sonra "honki ponki torino" demişti...


Demedim demedim bir şey demedim
Derdimi kimseye söylemedim
Eredem teredim her şey meredim
Keltimi şerlere çelteledim

Çok gerilince sinirlerim
Tutamam çenemi söylenirim
Kulağı vardır şşşşt her yerin
Zararı küpüne sirkenin

Honki ponki torino
Çalona bimbo boriro
Muşi muşi hubobo kozizo
Çiki çiki şayne tiki tak tok

Hiçbir anlamı yok bu sözlerin
Sadece rahatlamak için söyledim
Sende mi öğrendin aferin
Haydi gel beraber söyleyelim


Sağdan soldan gelir hayat; her yerden üstüme üstüme, kimi zaman sorunlarıyla, kimi zaman görüntüleriyle "sofular haram demişler bu aşkın şarabına, ben doldurur ben içerim günah benim kime ne?"...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder