6 Kasım 2013 Çarşamba

Kral yolu ve çalı süpürgesi






















Geçmiş zamanda
daha önceki yaşamımda
bir köyde çalı süpürgesi yapardım...
günlerden bir gün köye bir haber geldi;
kral yakında bölgeyi ziyaret edecekti...
bütün köyü bir telaş sardı
ya kral gelip köyü beğenmezse
bu kadar insan ne yapardı
(bu kadar insan dediğim topu topu 13 kişi, 10'u da yaşlı keçi)
köye gelen yol tepe aşağı
tepenin taşı toprağı
hep yola
ordan da
köye inerdi
yağmur olsun olmasın
çamuru hiç eksilmezdi
böyle olunca
süpürge ve süpürgecilik elzemdi
hatırlıyorum
layıkıyla günde 1 süpürge yapardım
lakin 1000 süpürgem olsa da
süpürecek  adam yoktu ya!
tepeye çıktım
çalılıklara dalıp kestim biçtim
bağladım çalıları
yuvarladım yolun hizasında
yokuş aşağı kütükleri
yuvarlana yuvarlana inerken
kütükler
temizledi taşı toprağı
sanki dev çalı süpürgeler
ama hesaba katmadığım bir şey vardı
aşağıda köydeki evlere varınca kütükler
nasıl duracaktı?!????
........
kütükler evleri yıktı geçti
sürpriz olsun diye
heber vermemiştim kimseye
kütükler yaşlıları da ezdi geçti
köy de yas ilan ettim
yıkıntılar arasından bir bir çıkarıp
hepsini kendi ellerimle defnettim
bir iki gün sonra
bir ulak indi köye
kalan üç kişi
öğrendik ki
kral  şimdilik vazgeçmiş
belki gelirmiş seneye!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
iyilik yapayım derken
yüzüme  gözüme bulaştırdım
kıssadan hisse çıkarmayı size bıraktım...
6 kasım Çarşamba
kalın sağlıcakla!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder