3 Kasım 2013 Pazar

İstanbul Çoktan Yandı...

"Ankara yanıyor"
Bir Ankara Polisiyesi Behzat Ç.'nin ikinci filminin adı...bu adı taşıyan bir şarkı ve iki şiiri de sizlerle paylaştıktan sonra İstanbul'daki duruma bakacağız!


Ankara'nın güzide sanatçılarından ekmek arası kaşar Çubuklu Yaşar'ın mükemmel şarkılarından biri!

sözleri:

3 arkadaş toplandık
muhabbete giderken..
3-5 arkadaş toplandık
aleme giderken..
polis amcam durdurdu !?!?
plakayı sordurdu

yanıyoo yanıyooo
angara bugün yanıyo
ulus, hasköy, cebeci, dörtyol
polizz beniiiiiiiiiiiğ arıyoo

(aman çıkma gardaşım dışarı)

neyse vardık pavyona
masaları gurdurduh
gesin rakıy gitsin bira
kafalariiy bulduk

yanıyoo yanıyooo
angara bugün yanıyo
ulus, hasköy, cebeci, dörtyol
polizz beniiiiiiiiiiiğ arıyoo

cebte kalmadı para
yine bugün yolsuzuz
gaz parası çıkarsa dedoş
bira parası da buluruz

yanıyoo yanıyooo
angara bugün yanıyo
ulus, hasköy, cebeci, dörtyol
yunuuzlarr beniiiğ arıyoo

yanıyoo yanıyooo
angara bugün yanıyo
ulus, hasköy, cebeci, dörtyol
polizz beniiiiiiiiiiiğ arıyoo


Ankara yanıyor

Dağlar yankılandı dereler çağlar
Karga isyan etti bülbüller ağlar
Yirmiye yaklaştı ölen civanlar
Ankara yanıyor yüreğim yanıyor

Alevler yükseldi kör duman çöktü
Yürekler yandı da göz yası döktü
Peş peşe patladı bellerimizi büktü
Ankara yanıyor yüreğim yanıyor

Kader böyle işte ekmek parası
Kiminin eşi ağlar kiminin anası
Alevler içinde yandı yandı yuvası
Ankara yanıyor yüreğim yanıyor

Valisi başkanı hep hep oradaydı
Yanan yüreklerdi acı buradaydı
İtfaiye ambulans hep oradaydı
Ankara yanıyor yüreğim yanıyor

Mahmut Ali BULUÇ

ANKARA yanıyor



Başımın içinde kaynıyor kazan,
Böyle yazmış, benim kaderi yazan,
İçimde yangın var, başımda hazan,
Ankara yanıyor yüreğim gibi.

Kaç yıldır yazarım hep sayfa sayfa,
Aşkım kaptan oldu, yüreğim tayfa,
Çıkmaz sokaktayım, yandım bu defa,
Ankara yanıyor yüreğim gibi.

Unuttum mevsimi, saatı, ay'ı,
Ok kalbe dizildi, çektikçe yayı,
Yıkılsın, neyleyim sensiz dünyayı,
Ankara yanıyor yüreğim gibi.

Sevenlerin gün ve saat nesine,
Akrep le yelkovan döndü tersine,
Ömrümü adadım bir nefesine,
Ankara yanıyor yüreğim gibi.

Sensizlik, geçtiğim yollarda mayın,
Aşkım efsanedir, dünyaya yayın,
Gönüller severse yaşanmış sayın,
Ankara yanıyor yüreğim gibi
Emine Sönmez

İstanbul yanıyor

Sana sabah balkondan baktım aziz İstanbul

Gökyüzün puslu idi, ufuklar seçilmiyor
Ardından gemileri yaktım aziz İstanbul
Şimdi de hayallerim yanıktan geçilmiyor

Sırılsıklam bedenim benim değilmiş sanki
Kollarım birleştirsem yapışıp kalacağım
Ne Bodrum, ne Marmaris, böyle değil inan ki
Başıma güneş geçti, apışıp kalacağım

İstanbul yanıyorsun, yanıyorsun İstanbul
Bir tarih sahnesinde yetmez mi yandıkların
Sinemde bir yarasın, kanıyorsun İstanbul
Hani nerde sultanlar, sözüne kandıkların

Murat HACIOĞLU
İstanbul yanıyor

Dün gece gördüm istanbulu düşümde.
Katmış denizi önüne,edalıydı
Hafiften rüzgar,güneş sereserpe.
Altı kubbe,Sultan Ahmet'te sıralıydı.


Bir balıkçı,çekiyordu ağlarını...
Serin sularında boğazın.
Almamışken daha ben kafa kağıdımı
İstanbul alnımda kazılıydı.


Kim bilir dünyanın döndüğünü?
Tutmasam anlamazdım başımı.
Yanar içimde İstanbul,görsem söndüğünü
Kız Kulesi'nden kaldırın naşımı..

Önder Özkaran

Evet! yürekler yanar, şehirler yanar, şiirler yanar diyerek ben de kendi "İstanbul yandı" şiirimi yazayım dedim sıcağı sıcağına: 3 kasım 2013
"İstanbul yandı" dedim çoktan
kimse aldırmadı
kadırgalarına binenler kaçtı dedim
dev binaları dikenler rüzgarını çaldı
yelkenlerimiz rüzgarsız kaldı dedim
kimse aldırmadı
tulumbalarında su kalmadı dedim
yüreklere serpecek
sustum sanki küsmüş gibi
küllerinde gezinirken eski mahallemin
kalmadı
ne onun aşkı ne de benim
görecelidir aslında şiirler 
tüm duygular gibi
yana yana İstanbul,
sen ve ben

yanyanadan çok

biraz içiçe galiba!
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder