28 Haziran 2013 Cuma

İleri Demokrasi














apartmanda yaşamaya benzer
"ileri demokrasi" ve ötesi...
şehrin göbeğinde ya da varoşunda
en az beş katlı bir "apartımanda"...
her katta üçer çocuktan
en az" beş hayatlar"
her dairede biraz "susturulmuşlar"
"suskunlar"
ama hepsi bir ülkenin içinde...
zaman zaman konuşur
zaman zaman atışır
çoğu zaman selamsız sabahsızlar
"magazin dedikodusu"ndan öteye gidemeyen korkular...
en üst daire biraz farklı
istediğinde halısını silkeler
istediğinde mangalını yakar
gelen gideni eksilmez
kapının önünde
arkasına basılıp ezilmiş
ayakkabılar
...
suyu rutubeti saymıyorum
plastik çöp kovalarına dikilmiş asmaları üzümleri
tavanı çökertti geçen gün...
tepemde terlik tokyo
takunya şıpıdak
ayaklarını sürtenler
sağ daire
sol daire
aşağıdakiler
velhasıl hepsin "üstünde"
apartman yöneticisi
ileri demokrasinin ötesindeki
 "küçük t" bey
diktatörlüğü
ileri demokrasinin "kör düğümü"
yönetici toplantısında duyulan yeni sesler
karıları dirsekle dürter...
sessizlik yine...
paralar toplanır
çatı onarılır gibi yapılır
kanalizasyon açılır gibi...
birbirinden memnunmuş gibi yapan sahte yüzler
komşunun kızartma kokularını defetmeye çalışırken
mutfak boşluğundan kapuska kokuları sarar evi
apartmanda yaşamak gibidir ileri demokrasi...
ve ötesi
merdiven altında onarımlardan arttırdığı paralarla
kasa kasa kolaları stoklar bizimki
su faturası fazla gelecek diye


bahçeyi sulatmayan zihniyet
bir bakmışın bahçeye
kasa kasa çiçekler alıp diktirmiş bir sabah...
demek istiyorum ki;
diyemiyorum ama bir yer var biliyorum
duyuyorum "dönence"...





Dün çoktan döndü buralarda
Ve ben simsiyah bir gecenin koynunda
yapayalnız bekliyorum
Duyuyorum, görüyorum bir gün gelecek dönence biliyorum

Simsiyah gecenin koynundayım yapayalnız
Uzaklarda bir yerlerde güneşler doğuyor
Görüyorum dönence
Kupkuru bir ağacın dalıyım yapayalnız
Uzaklarda bir yerlerde bir şeyler kök salıyor
Biliyorum dönence
Çatlamış dudağımda ne bir ses ne bir nefes
Uzaklarda bir yerlerde türküler söyleniyor
Duyuyorum dönence

Simsiyah gecenin koynundayım yapayalnız
Uzaklarda bir yerlerde güneşler doğuyor
Görüyorum dönence
Kupkuru bir ağacın dalıyım yapayalnız
Uzaklarda bir yerlerde bir şeyler kök salıyor
Biliyorum dönence
Çatlamış dudağımda ne bir ses ne bir nefes
Uzaklarda bir yerlerde türküler söyleniyor
Duyuyorum dönence

Duyuyorum biliyorum görüyorum dönence
Dönence gün dönende dönence
Bir gün gelecek dönence biliyorum

ne tatlı yöneticimizdin sen
"küçük t bey"!!!!!!!
kısa devreeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder