27 Mayıs 2014 Salı

"Sağan" ın ölümü...

Diğer kuşlardan farklı olarak neredeyse tüm yaşamsal gereksinimlerini uçuş sırasında karşılayan siyah sağan, havada beslenen, çiftleşen ve uyuyabilen  bir kuştur. (Apus apus)diğer adıyla Ebabil...

 Ebabil, Kabe'yi yıkmaya giden Ebrehe ordusunu ayak ve gagalarından attıkları taşlarla bozguna uğratan kuşlar olarak bilinir. Ebrehe(Habeşistan Krallığının Yemen Valisi) ordusuyla ve fillerle Mekke sınırlarına dayanmıştı. 570 yılında San'a şehrinde "Kulleys" adı verilen muhteşem bir klise yaptırmış olan Ebrehe ' Kabe'yi halatlarla bağlayıp fillere çektirerek yıkmak istiyordu. Böylelikle Kabe'yi ziyaret eden Arapların ziyaret yönünü Kulleys'e çevirecekti. 
      Bir anda sürü olarak ortaya çıkan ebabil kuşları ayakları ve gagalarında tuttukları nohut büyüklüğündeki taşları aşağı, ordunun üzerine boşalttı. Taşlar yüksekten mermi gibi düşüp çarptığı yeri deliyordu...askerlerin çoğu ölüp ordu bozguna uğradı ve "fil ordusu" ndan kalan Yemen'e döndü...Kur'an da yer alan "Fil" suresi işte bu olayı anlatır...

Hepimiz onları kırlangıçlarla akraba zannetsek de aralarında bir soy bağı yokmuş...
Bu sabah çatıdan uçuşlarını seyredip kulak tırmalayan ama aynı zamanda da duymaya alıştığımız çığlıklarını dinledim. İşe gitme saatim gelince yola düşmüştüm... evimizden bir kaç adım sonra onunla karşılaştım... Yaşlılıktan, onlarca kez gerçekleştirdiği göçlerden yorgun düşen efsanevi bir kuş;bir "Ebabil"di o... Cansız bedeni yolun kenarında; yerde yatarken arkadaşları sanki onun için uçmaya ve çığlıklar atmaya devam ediyordu... 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder