28 Mart 2013 Perşembe

bana söz ver! --1--


Bana söz ver asla pes etmeyeceksin!..söz ver üzülmeyeceksin!..söz ver kendine kötü bir şey yapmayacaksın!..söz ver başkasına da kötü bir şey yapmayacaksın!..

bana söz ver tüm söylediklerimi unutacaksın!..söz ver duyduklarını benden duymadın!..aramızda geçenleri unutacaksın!..verdiğim sözleri unutacaksın!
İnanmaya ihtiyacımız var; birilerine, bir şeylere...bu yüzden söylenen sözlere kolayca kandık...başkalarının da sözlerini tutacağını sandık!

SÖZ VERMEMİZİ İSTEDİLER VERDİK VE ONLARDAN DAHA ÇOK İNANARAK SÖZÜMÜZÜ TUTTUK, ONLAR TUTAMAYACAKLARI SÖZLERİ, YALANLARI SÖYLEYİP VAATLERDE BULUNDULAR...SÖZ GERÇEKLERİ SÖYLEMEYE VE KABULLENMEYE GELİNCE UTANÇLARINDAN MEYDAN BOŞALIR SANDIK AMA HALA SÖYLÜYORLAR KENDİLERİNİN BİLE İNANMADIKLARINI!..

Bir söz ver ki o sözü ben hep hatırlayayım; bana ışık tutsun...bana ayna!..gözlerimi açsın, algılarımı.. farkındalığımı arttırsın...bir söz ki tüm duyularımı, duygularımı ve aklımı uyandırsın...üzerimden o ölü toprağını atacak bir söz ver...ister sözlü, ister yazılı bir söz ; anlamak için kafamı yoracağım, anladıktan sonra hayatımda kullanacağım bir söz ver!..

İnsanlar arası ilişkiler ve iletişim içinde kaçınılmaz olarak cümleler, diyaloglar kurarız...kendimizi ve düşüncelerimizi sözlerle ifade ederiz...renkler ve notalarla ifade etmeye çalıştığımız gibi...düşünce balonlarını patlatıp sözleri serbest bırakalım...yanlış şeyler söylemekten korktuğumuz için, patrondan, eşten, arkadaştan, başbakandan, polisten korktuğumuz için söyleyemediklerimizi, geçmişte babamıza saygıdan söyleyemediğimiz doğrularımızı , düşüncelerimizi mezarı başında olsa da söyleyelim...hayatta ise onun size söylemesini beklemeden tüm sevdiklerimize "o"nu sevdiğimizi söyleyelim...yelkenleri indirelim, tabuları yıkalım, etekleri zil çaldıralım, yürekleri hoplatalım, hop oturup hop kaldıralım...tüm yaşamımıza duygu ve anlam katalım!

Günün sözlerini  Charlie Chaplin'den seçtim.
Onun "SESSİZ FİMLERDE "  söylediklerini  okumaya çalıştık ama düşünür yanını sözlere aktardığını ; bu yanını çok az insan biliyordur!

-Hayat dar alanda trajedi, geniş açıda komedidir.

-Kötü günleri görmezseniz mutlu günlerin değerini anlayamazsınız
-Amacınız zarar vermekse, güce ihtiyacınız vardır.
Diğer herşey için sadece sevgi yeterlidir...  
-Benim acım birinin gülüşüne sebep olabilir. Ama benim gülüşüm asla birinin acısına sebep olmamalı.

-Ayna benim en iyi arkadaşımdır. Çünkü ben ağladığımda, o asla gülmez.


-İnsanlar ölmeyi bildikleri sürece özgürlük yok olmayacaktır.

-Zaman en iyi yazardır. Her zaman mükemmel sonu yazar.

-Kimse sizi olduğunuz gibi kabul etmeye yanaşmayacaktır. Bunun için, doğru bildiğiniz şekilde yaşayın.

-Makinelerden çok insanlığa ihtiyacımız var. Zekadan çok şefkat ve kibarlığa...Bunlar olmadan yaşam şiddet dolu olur ve her şeyi kaybederiz.

-Hayatın yol ayrımında yön levhası yoktur.
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder