22 Ekim 2012 Pazartesi

Ampul


Tam bir yıl önce bugün, ilk blog yazımı yayımladım...çeşitli konularda paylaşımlarda bulundum...her güne bir yazı olsun derken zaman zaman "zamansızlık" bunu tam anlamıyla gerçekleştirmeme engel oldu...yine de dolu dolu bir sene oldu...tüm "tıklayan" ve "okuyanlar"a teşekkürler! Aynı tempoda devam edeceğim yeter ki ortam karanlığa bürünmesin!
Modern dünya insanının hayatında  bir gereklilik, bir temel ihtiyaçtı elektrik ve "ampul"...Edison'un gece- gündüz , uykusuz, aylar boyu uğraşıp kararlılıkla insanlık tarihinin neredeyse en önemli buluşunu yaptığı günler çok uzakta kaldı...teknoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin bazı insanların  düşünce yapısı toplumun kaderini belirlemeye devam ediyor! Aydınlanamıyoruz, aydınlığa çıkamıyoruz...
Bir parti çıkmıştı; amblemi  "ampul"dü...tam da aranan, özlenen şeydi..."aydınlanma" üzerine bir sömürünün; inanç sömürüsünün başlaması ise  kaçınılmaz oldu...sonra iktidar oldu...ampul biraz aydınlatsa da watt düşüktü, detayları göremiyorduk açık ve seçik olarak...habire kırpışıyor, ne adalet ne kalkınma tatmin edici boyuta gelebiliyordu...kantarın topuzu kaçıyor, "hep bana rabbena"cılar çoğalıyor, medya yandaş oluyor, susturuluyor, atı alan Üsküdar'ı geçiyordu...ayrımcılık diz boyu, adam kayırma hat safhada, kılık kıyafet devrimi ezilip geçiliyordu... şişirdiler, abarttılar, pohpohladılar, göz boyadılar, kendi yalanlarına kendileri inanırken, başkalarının ümitlerini sömürdüler; tarihte de hep olduğu gibi...çünkü hep inanmak istiyorduk!..karanlık devam etti, umutlar karanlığın içinde tükenme noktasına geldi...
Şimdilerde başka bir değişim var...acaba diyorum bu değişim bizi nasıl etkiler?
Akkor filamanlı ev ampullerimiz, sarı sıcak ışığı altında kendimizi huzurlu ve güvenli hissettiğimiz ampuller artık yasaklanıyor...çok enerji yakıyormuş! Market market dolaştım; ancak mahalle bakkalında bulabildim! Tasarruflu ampuller piyasaya ilk girdiği zaman bütün anılarımız, bütün geçmiş kayıtlarımız değişmeye başlamıştı...gerçeklik de değişiyordu...renkler, görünümler ve duygular...her yer hastahane, devlet dairesi gibi aydınlanacaktı...soğuk bir ışık, soğuk duygular, mesafeli davranışlar, yabancılaşma demekti benim için...ithal edilecekti artık yeni led ampuller...kollar sıvandı; eğer uyanık bir firma ortak bir üretim kurarsa sonsuza kadar da ihya olacaktı! Kötü bir masal kim dinlemek ister ki derken herkes iyi masalları çoktan unutmuştu...gerçekler zaten turfanda patlıcan gibi acıydı ama acı patlıcanı da kırağı çalmıyordu...küresel ısınmanın kaynağı Türkiye'ydi...sürtünme ile ısı açığa çıkar biliyorsunuz...habire çalışan dev  bir zımpara makinesi  hem bizi aşındırıyor, hem de küresel ısınmayı körüklüyordu...pahalılıkla vatandaşın cebi yanıyordu, şehitlerimizle yürekler...
Şu amblem mi logo mu ne de değişecek belki , değişen ampul ile partinin ışığı ve aydınlatması da değişecek mi?! Hiç sanmıyorum...belkide ben bu ülkede artık hiç bir şeyi anlayamıyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder