23 Ekim 2013 Çarşamba

Varoluşun Anlamı-2-


"Yine mi?" diyeceksiniz! Yine!..yine minibüste...her iş günü minibüs yolculuğumda tekrar tekrar sorguluyorum...ne tuhaf; sadece iş günleri! Bu sabah yine minibüste arkadan öne ücreti uzatmak istedim.Önümdeki üniversite öğrencisi lafı ağzında geveledi ve tam olarak bana ne söylediğini anlayamadım...parayı uzatıp kendisinden bir kez daha rica ettim. Bu sefer daha yüksek ve anlaşılır bir sesle "uzatamam" dedi!!!!!!!!!!!!!ve kafasını iki yana sallayarak ekledi "SABAH SABAH...TÖVBE TÖVBE"!!!!!!!!havada ünlemler uçuşurken "sen nerede yaşıyorsun?..uzaydan mı geldin?"diye sordum. O da "İstanbul'da...ya siz?" dedi. Minibüsteki sabah mahmuru yüzler birden gülümsemeye, daha doğrusu pis pis sırıtmaya başladı..."kavga çıksa da neşemizi bulsak" der gibi!Ama sustuk karşılıklı...ihtiyar amcadan rica ettim; elden ele para şöföre ulaştı.Yol boyunca çocuğu izledim; hareketlerini, kılık kıyafetini...Acaba hijyen ile ilgili bir takıntı ya da sorun mu vardı?!Ne de olsa elden ele dolaşan mikrop yüklü paralar...AMA GÜNDE YÜZLERCE KİŞİNİN TUTUNDUĞU YERE TUTUNUYORDU MİNİBÜSTE...elinde "Analitik Düşünce "ile ilgili bir kitap vardı!!!!!!!!!!!!!!!bu sefer ünlemler daha da artarak boğazımıza kadar ulaştı... sonra bir an hayal ettim; ya şöför de arkaya doğru dönüp " Gustave Le Bon'un "Kitleler Psikolojisi" kitabını okumanızı tavsiye ederim! Herkesin fert ve kitle psikolojisini bilmesi gerekir ne de olsa değil mi!İnsanların bazı davranışlar karşısında nasıl bir tutum ve tavır içinde olması gerektiği, toplumsal bir ortamda karşılaşılacak değişik hareketler karşısında gösterilmesi gereken tepkinin nasıl olması konusunda yol gösterecektir-her cümlenin arasında vites değiştirip, ara gaz ile- insanların toplum içindeki yalnızlığı, toplumsal kaos, var olma mücadelesi kitleler arasındaki iletişimsizlik ve karmaşayı daha net anlarsınız"dese şaşırır mıydım?!Hayır! Hayır! Şaşırmazdım!..Çünkü minibüs hayatın aynası,ya da bir *mikrokosmos... her insanın  bir küçük evren olduğu gerçeği gibi...

(Yun. mikros = küçük, kosmos = evren; Küçük evren. Evrenin bir parçada yansımasını dile getirir. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder