23 Mart 2015 Pazartesi

"bir kutu ıslak kibrit"



bu sabah suya atılmış bir kibrit kutusunda uyandım
üstüm başım sırılsıklam...
"Ülkem"de herkes öyle uyanmış!

kibrit isen
ya yanar bitersin
ya yakar yine bitersin
önemli olan;
iyi bir elde olman
geçmişte
tek seferde
kötü emellilere verdik
*35 can...
















bazen
"kibritçi kız"ın
içini ısıttığın gibi
kısa süre de olsa
karanlığı aydınlatır da gidersin
budur bizim de tek arzumuz...

ne güzel; "gönlünü ferah tut
tüfeği boş ava çıkar o" yazmış şair
 ...düşündüm... ıslak bir kibrit kutusu
ve ıslak bir kutu dolusu kibrit de
benzer bir şey mi diye düşündüm
vasati 40 çöplük kutularda
"tektip" leştirilmek istenen arkadaşlarımla...
"senin gibi olanlarla" birlikte olmak iyi
aynı fikirde olmak da
ya suya atılmış olmak
aynı kötü  kaderi paylaşmak
aynı kutuda!?

Memleketim"de herkes öyle uyanmış!
ışığı, ateşi, düşleri çalınmış
kendini işe yaramaz
kendini aciz
kendini muhtaç hissetsin diye
ne varsa yapılmış...
ve yapılmakta!

bu sabah
koyu karanlıkta uyandım
suya atılmış bir kibrit kutusunda
üstüm başım sırılsıklam
ama
eninde sonunda
**kuruycaammmmm!



*2 Temmuz 1993-Sivas Katliamı-Madımak Oteli...
**kuruyacağım


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder